Сучасний геймінг? Старим технологіям тут не місце
.png)
Вимоги до ігрового "заліза" зростають з кожним новим ігровим тайтлом навіть в нативі.
Але технологія трасування променів (Ray Tracing) перетворила сучасні ігри не тільки на насолоду для ока, а і на справжній стрес-тест для будь-якої відеокарти.
Схоже, що прогрес в ігробудівництві остаточно поховав підхід “змагання м`язів” в будуванні відеокарт. Сьогодні інженери, які нарощують лише потужність, вже не можуть повноцінно долати виклики від розробників ігор.
Світ геймінгу належить тим, хто нарощує інтелект. Штучний інтелект.
Зміст
- 1️⃣ Проблема продуктивності: Ера 2К та тотального Ray Tracing
- 2️⃣ Як працює DLSS 4?
- 3️⃣ Задача вимагає багато ресурсів? Допоможе "Розумне Масштабування" (Super Resolution)
- 4️⃣ Ви підвищили якість роботи вашого програміста в 4 рази! Але чому б не підвищити в 4 рази ще і швидкість роботи?
- 5️⃣ Програміст працює як 4 сеньйори за гроші джуна!
- 6️⃣ Резюме технологій
- 7️⃣ Сценарії застосування: Кейс S.T.A.L.K.E.R. 2 та "Народний" 2K-геймінг
- 8️⃣ Максимальна якість Ray Tracing у S.T.A.L.K.E.R. 2
- 9️⃣ Гра у 2К/4К без дорогого апгрейду
1️⃣ Проблема продуктивності: Ера 2К та тотального Ray Tracing
Ситуація на ринку змінюється. Якщо раніше FullHD (1080p) був "народним" стандартом, який мала забезпечувати більшість карт, то зараз монітори 2K (1440p) стають все більш доступними і поступово займають це місце.
Це неминуче призводить до зростання навантаження на карти: перехід від 1080p до 2K (1440p) означає, що відеокарта повинна обробляти майже вдвічі більше пікселів на екран.
Додай до цього ще один фактор: кожний сучасний топовий ААА-проєкт тепер підтримує Ray Tracing (RTX). Це вже не опція для ентузіастів, це стандарт індустрії.
Грати в ігри без RTX - це означає використовувати гру не не максимум. Тобто не всі ті можливості, за які ти заплатив.
Фактично, сучасна "народна" гра — це гра у роздільній здатності 2К з увімкненим RTX. Ці два фактори — вища роздільна здатність і трасування променів — збільшують вимоги до графічного процесора до критичного рівня. Саме для того, щоб якісна та плавна гра була доступна широкому колу користувачів, інженери NVIDIA розробили та постійно доопрацьовують технологію DLSS.
2️⃣ Як працює DLSS 4?
DLSS 4 використовує два ключові підходи, щоб обійти традиційні обмеження і впоратися зі зростаючим навантаженням. Щоб краще зрозуміти суть, давайте розглянемо технологію на прикладі.
В прикладі ми уявимо, що ваша відеокарта працює програмістом над дуже масштабним і складним проектом.
3️⃣ Задача вимагає багато ресурсів? Допоможе "Розумне Масштабування" (Super Resolution)
Уявіть, що ваша відеокарта працює програмістом і отримала проект: написати величезний, складний код для важливої фічі (наприклад, візуалізація погоди у відкритому світі S.T.A.L.K.E.R. 2) з роздільною здатністю 4K.
І коли вона почала працювати, то з’ясувалося. що проект ЗАНАДТО складний. Бо якість потребує увагі до деталей. Для однієї людини забагато.
Треба або брати ще програмістів в команду, або знижувати вимоги до якості фічі. Що ж обрати?
Ні те, ні інше. Рішення - підключити інтелект!
DLSS 4 (Super Resolution) — підвищує якість в рази одним натисканням кнопки!
- Замість того, щоб набирати в команду ще програмістів, відеокарта-програміст пише код як завжди в "звичайному варіанті" — з меншою деталізацією, наприклад, у форматі 1080p
- Передає його Штучному Інтелекту DLSS 4 від NVIDIA, навченому на тисячах 4К ідеальних проектів. Він точно знає, як має виглядати ідеальний код і не пропустить жодної детали в коді.
- DLSS 4 бере "чорновик" (1080p) і аналізує його. Він невтомно і з хірургічною точністю переглядає роботу Відеокарти. Виправляє і доводить всі відсутні деталі, "дотягуючи" 1080p-код до ідеального 4К-рівня.
Результат: Ви отримуєте готовий, ідеальний 4К-проект, але витрачаєте стільки ж, скільки б витратили на 1080р. Продуктивність зросла, якість — ідеальна.
Мовою програмістів, це якби ви найняли в ваш комп’ютер працювати Сеньйора за зарплату джуна.. Це і є DLSS Super Resolution: карта робить звичну і просто роботу, а ШІ її фіналізує до ідеалу, даруючи вам значний приріст якості картинки.
4️⃣ Ви підвищили якість роботи вашого програміста в 4 рази! Але чому б не підвищити в 4 рази ще і швидкість роботи?
Тепер коли ваш програміст здатен видавати ультраякісні проекти, то вам звісно хочется більшого. Давайте підвищувати кількість таких проектів. Але ж не зможе програміст написати 120 рядків коду, якщо раніше його максимум був лише 30 рядків?
Якщо буде витискати з себе всі соки, то не зможе.
А от якщо знов підключить інтелект…
Відеокарта, яка працює за чотирьох! DLSS 4 Multi Frame Generation:
- Що робить Програміст (Відеокарта): програміст, який працює в вашому ПК, пише два рядки коду.
- Що робить DLSS 4: Оскільки він знає контекст усього проєкту (куди рухаються об'єкти, що змінюється в коді), то він автоматично дописує до трьох нових рядків коду найвищої якості. І робить це миттєво і бездоганно.
Фінальний результат: Замість 30 кадрів, ви бачите 120, оскільки DLSS 4 створив додаткові 90. Рух на екрані стає надзвичайно плавним, і ви отримуєте критичну перевагу в динамічних сценах.
Використовуючи ШІ, ваша відеокарта стає не просто швидшою, вона стає здатною передбачати наступні кадри і генерувати їх. Це найбільший стрибок продуктивності, який дозволяє вам досягти заповітних 120 FPSнавіть у найвимогливіших іграх, як-от S.T.A.L.K.E.R. 2 з Ray Tracing.
5️⃣ Програміст працює як 4 сеньйори за гроші джуна!
Звучить, як неможлива мрія для будь-якої ІТ компанії. Але це можливо для будь якого ПК.
Новітні технології від Nvidia зробили доступним те, що раніше геймери просто не могли собі дозволити.
6️⃣ Резюме технологій
Нове покоління технології пропонує значні вдосконалення, які варто відзначити:
- Модель ШІ-Трансформера: DLSS 4 переходить на новітню модель ШІ, навчену на суперкомп'ютерах NVIDIA. Це забезпечує кращу якість рендерингу у найскладніших умовах (дрібні деталі, швидкий рух, прозорість), де старі методи мали артефакти.
- Покращена Ray Reconstruction: У трасуванні променів, ШІ-реконструкція променів замінює традиційні, часто недосконалі, методи шумозаглушення. В результаті, відбитки, тіні та глобальне освітлення стають чистішими, стабільнішими та більш реалістичними, зберігаючи при цьому високий FPS.
- Ексклюзивність GeForce RTX 50 Series: Генерація до трьох кадрів (Multi Frame Generation) використовує тензорні ядра п'ятого покоління, роблячи цю функцію ексклюзивом для нової лінійки відеокарт і забезпечуючи їм значну конкурентну перевагу.
7️⃣ Сценарії застосування: Кейс S.T.A.L.K.E.R. 2 та "Народний" 2K-геймінг
DLSS 4 стає необхідним інструментом для забезпечення комфортної гри у нових "народних" стандартах:
8️⃣ Максимальна якість Ray Tracing у S.T.A.L.K.E.R. 2
Відеокарта без ШІ, яка зможе видати комфортні 60+ FPS у 2K чи 4K з повним Ray Tracing, буде коштувати в 3-4 рази дорожче “інтелектуальної” відеокарти, яка використовує всі переваги DLSS 4.
- DLSS 4 Super Resolution + Ray Reconstruction дозволяє ввімкнути повний Ray Tracing, отримуючи графіку найвищого рівня. ШІ сам справляється з обробкою освітлення та тіней.
- DLSS 4 Multi Frame Generation (на RTX 50 Series) гарантує, що FPS залишиться на рівні 100+ для максимально плавної та чутливої гри, незважаючи на високу графічну вимогливість.
9️⃣ Гра у 2К/4К без дорогого апгрейду
DLSS 4 дає можливість використовувати менш потужну, але все ще актуальну карту (наприклад, RTX 40 чи 50 середнього сегмента) для досягнення бажаного рівня продуктивності в 2К з RTX. Ти інвестуєш у технологію, яка розблоковує потенціал твого поточного або майбутнього "заліза".
Це технічна перевага, яку варто використовувати. DLSS 4 — це не просто "бустер", це інтелектуальний інструмент, що забезпечує найвищий стандарт візуальної якості та швидкості, якого вимагають сучасні ігри.